dinsdag 11 december 2012

Gezellige reunie Slibowitza

Slibowitza, de ooit ad-hoc muziekformatie van oud Jeugdkamerorkest Leiden- en Mioritzaleden speelden 25 jaar geleden voor het laatst samen. Dat vraagt om een reunie en die is er vanavond in De Twee Spieghels. Een bont gezelschap staat op en rond het podium met onder andere Belia Klaassen (klarinet), Evert Weidner (bas), Michiel Weidner (cymbaal), Marjolijn Mellema (viool), Eric Hennes (diverse instrumenten), en Joost van Son, Henk Lippens, Jan de Witte (accordeons).
Het repertoire is een vrolijke mengeling van Balkan- en Klezmermuziek, maar het is vooral een gezellige reunie. Met eerst een set als band en daarna een leuke jamsessie, iedereen mag meedoen. De volgende reunie mag best wat sneller dan weer over 25 jaar.

LINKS:
Slibowitza
De Twee Spieghels

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Jullie hebben te gek gespeeld !
Mooie muziek, zeer professioneel en enthousiast gebracht. Het Jazzcafé zat vol. Dit vraagt om veel meer optredens. Proficiat Slibowitza !

Bart Vermeer zei

Bij de bovenstaande reactie sluit ik mij geheel aan. Ik wist niet dat Oost-Europese en Klezmer Muziek zo kon swingen en inspireren. Ik hoop jullie natuurlijk vaker te zien en te horen. Hartelijke dank !

Freek Schippers zei

Hi Slibowitza ! jullie muziek in de Twee Spieghels afgelopen dinsdag was weer te gek! Wat een leuke combi: balkan-, jazzmuziek en 'n jamsessie.
Langzamerhand schijnt iedere goede muzikant mee te kunnen doen met de Jam, erg leuk ! Ik ben erg benieuwd naar de volgende muzikale reünie.