zondag 7 februari 2010

Boeiende improvisaties met Welvaars en Molenaar


Sommige muzikanten spelen al jaren de sterren van de hemel, met collegamusici en in diverse bands, zonder zelf veel op de voorgrond te treden. En dat is jammer en onterecht, dat bewezen Tim Welvaars en Coen Molenaar deze middag in De Sniep.
Tim Welvaars is van oorsprong saxofonist, maar na een ontmoeting met Toots Thielemans in 1988 is hij mondharmonica gaan spelen, en hoe!

Coen Molenaar speelt keyboard en/of Hammond in de bands van o.a. Chris Hinze en Jan Akkerman, een druk bestaan dus. Maar af en toe treden ze op als duo en dat zouden ze vaker moeten (kunnen) doen. Coen op keyboard en piano (de Hammond liet het even afweten) en Tim op mondharmonica, saxofoon en toetsen.

Het was een middag vol vrijheid, avontuur en improvisatie met meer of minder bekende composities en een paar eigen nummers van Tim Welvaars. De zaal genoot, maar ook de muzikanten, na de twee geplande sets hadden ze er nog geen genoeg van en gooiden er nog een derde set tegenaan. Als dat geen speelplezier is!

LINKS:
Tim Welvaars
Coen Molenaar
Fascinating Jazz

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Peter,

Bedankt voor je recensie met de foto's.

Je hebt precies mijn gevoelens weergegeven van deze fantastische middag.

Ik ben blij dat ik deze twee musici bij elkaar heb gebracht. Dit gaat zeker een vervolg krijgen.

Ik zal dit verhaal ook op mijn site zetten.

Groet,

John J.A. Kreuger
Manager Coen Molenaar en Tim Welvaars